Puan vermedi·184 syf.····Okunma: 22 Nisan 2020 12:14 Son zamanlarda okuduğum en güzel kitap. Tam bir başucu kitabı. Kendimizle, çevremizle yüzleşmek, daha iyi anlamak adına güncelliğinden hiçbir şey kaybetmeyecek bilgilerle donatılmış nefis bir kitap. Güncelliğinden hiçbir şey kaybetmemiş diyorum çünkü kitap yazarı #engingeçtan tarafından 1983 yılında yazılmış. Mutlaka bir yerlerde kendinizden bir parça veya yaptığınız eylemleri buluyorsunuz. Sanki herkesin bildiği ama kendine söyleyemediği şeyleri yazmış yazar. Normalde kitap okurken satırların altını çizme alışkanlığım pek yoktur ama bu kitapta altını çizdiğim bol yer var. “Dünyada iki tür insan vardır: yaşayanlar ve yaşayanları seyredip eleştirenler. Seyretmek ölümü, katılmak ise yaşamı simgeler. Yaşamak, kendisi olabilmeyi ve yaşama etkin bir biçimde katılabilmeyi tanımlar. Bu, insanın kendi sorumluluğunu, bir başka deyişle, hayatına anlam katma sorumluluğunu içerir. Sorumluluğunu üstlenen kişi özgürdür. Özgür insan daha az korkar, onun için sevebilir!”