Savaşı herkes kendi açısından anlatır her sefer. Kimi cepheleri , kimi ölen insanları,kimisi yaşadıklarını anlatır yazılarında.Zweig bu eserde gerçekçi bakışıyla endişelerini, korkaklığını yani insanca insanı anlatan reel bir tutum takınmış. Nedendir bilinmez bana Nazım Hikmet'i anımsattı.Betimlemeleriyle öyküyü size resmen yasatiyor. Tek solukta okunacak bir eser.