İnsanoğlunun dünden bugüne yanıtını aradığı sorudur. Ekmek, su, hava vb. ihtiyaçlar dışında, yani birtakım duyguları, sezgileri olduğunu düşünürsek soyut bazı kavramlara da ihtiyaç duyduğunu anlarız. Tolstoy bu soruya cevap aradığı öyküsünde "sevgiyle yaşarız" demiş..
Nacizane fikrim çok şeyle yaşamaktansa sevgi ile yaşamak en iyisi olsa gerek..