Puan vermedi·196 syf.··Beğendi
···Okunma: 25 Nisan 2020 16:49 Sevgili dostum, bir gün.., "Hikâyeni anlat!" demiştin bana, hatırlıyor musun?
" Sadece hikâyeni anlat!"
Ben de öyle yaptım.
Son Ada' yı yitirişimizin hikâyesini anlattım.
Romanın sonunda Livaneli ile söyleşi var. Küçük bir kısmını yazmak isterim:
Kötülük baş gösterirken ona karşı koymayan herkes suçun bir parçası haline gelir. “Yavaşça” mevzi kazanan diktatörlüklere en başta “Hayır” demek gerekir. Başkaldıran insan bunun için soyludur. (…) Roman toplumun ve doğanın kendi dengelerini bulacağı, daha doğrusu bulması gerektiği üzerinde yoğunlaşıyor. Eğer bu dengelere müdahale etmeye kalkarsanız, sonuç felakete varıyor; hem doğa mahvoluyor hem insan…