Bu kitabı okuduktan sonra; benim hiç aşık olmadığımı, platonik olmadığımı, birine taparcasına sevmediğimi anladım. Meğersem aşk ne kudretli bir şeymiş. Aşk yine kaybettirdi, aşk yine üzdü. Proust un dediği gibi "aşk karşılıklı işkencedir". Her ne kadar zweig in kitaplarında aşk platonik ve tek taraflı olsa da zweig de ise aşk tek taraflı işkencedir diyebilirz.