George orwell çok iyi bir karakter kurgulamış, ve o daha çocukken patlak veren birinci dünya savaşını, karakterin gözünden bizlere anlatıyor. Savaş sırasında İngiltereyi, sosyal yaşamı, insanların tutum ve düşüncelerini, ekonomik durumu çok güzel ve gerçekçi bir biçimde ele alıyor hatta o kadar gerçekçi bir dil kullanmış ki bize tuhaf ve komik gelebiliyor. Daha fazla ayrıntıya girmek istemiyorum ama kitap beklentilerimi fazlasıyla karşıladı bitmesini istemediğim kitaplar dan ve ileride tekrar okuyacağım kitaplar arasında olacaktır.