·284 syf.··Beğendi
···Okunma: 19 Nisan 2020 20:31 Bugün bu felaketin 34. Yıldönümü!
Kitap üzerindeki “01:23:40” facianın yaşandığı saati ifade ediyor. Çernobil Nükleer Santrali'nin 4. reaktöründe tam bu saatte acil kapatma düğmesine basılması, sonuçları günümüzde hala daha devam eden felaketin başlangıcı oluyor. Sovyetler Birliği, ilk günlerde felaketi açıklamıyor fakat Avrupa’daki radyasyon düzeyinde ciddi artış gözlemlenince SSCB açıklamada bulunarak -mecbur kalıyor- diğer ülkelerden yardım istiyor. Ve epey eleştirilere de maruz kalıyor. Bazı kişiler tarafından kusurların bilinmesine ve elde imkan olmasına rağmen düzeltilmeyip facia sonrasında da bunun suçlusunu tecrübesiz ve hiçbir şeyden haberleri olmayan personeller olarak gösteriyorlar.
Konuyla alakalı uzun bir yazı yazmayı çok isterdim çünkü beni oldukça içine çekiyor. Fakat artık sadece kitaptan bahsedelim. Kitap skalası oldukça geniş bir olay, rahatlıkla kitap bulabilirsiniz. Benim bunu size önermemdeki neden ise hem herkesin anlayacağı ve öğreneceği bir bilimsel dille, olayı genel hatlarıyla anlatmış olması hem de yazarın Çernobil’e bizzat gidip oradaki gözlemlerini bize aktarması. Kitabın son sayfalarında da bir fotoğraf arşivi var. Olayı gezerek de anlatmış olması beni kitabın içine daha fazla çekti. Benim temelim var ve daha bilimsel, detaylı içerikler istiyorum diyorsanız size basit gelebilir. Ben olumsuz eleştiri yapabileceğim bir şey bulamadım kitapta. Çevirisinden, anlatımına tatmin ediciydi. Bana bu olayı daha derinden araştırmamı sağlayacak bir yol göstermiş oldu, yazarın kalemine sağlık Kitabı bitirdikten sonra mini dizisini de izlemenizi tavsiye ederim, mükemmeldi.