Puan vermedi·288 syf.····Okunma: 30 Nisan 2020 01:13 ‘Herkes kendi talihinin mimaridır’ sözü kitapta benim için ilk göze çarpan yerdi. Kitabın içinde buna benzer bir sürü söylenmiş tavsiye niteliğinde cümleler var. İlber Ortaylı’nın entellektüel birikimini eleştirmek belki bana düşmez fakat ülkemizde özellikle gençlerden beklediği şeylerin bir kısmı imkansız. İlber Ortaylı’ya göre yaşanması gereken hayatı bir çok çocuk hayal dahi edemiyor maalesef. Örneğin bir çocuğun 15 yaşına kadar en az bir yabancı dil öğrenmesi gerektiğini ısrarla söylüyor ve eleştiriyor. Tabi ki de öğrenmesi gerekiyor fakat o yaştaki bir çocuğu eleştirmek yerine burda eğitim sisteminde ki açıkları eleştirmesi gerekiyor. Herkesin özel derslerle,yurt dışına çıkıp dil öğrenme imkanı yok çünkü. Ayrıca kitabın devamında yine buraları görmeden ölmeyin dediği yerlere de standart insanların gitmesi neredeyse imkansız. Sosyoekonomik olarak çok üst bir tabakayı düşünerek yazılmış bir kitap.. Bu tavsiyelere uyabilecek insan sayısı maalesef ülkemizde çok az.