Ben bu kitabı neden daha önce okumadım, hep erteledim ki yazık bana. Kitabı okurken anlatamadığım bir his vardı ilki raifin defterini okumaya başlayınca ikincisi de şarkı söyleyen kızın maria olduğunu anladığında. Sabahattin Ali Hep içi boş sandığımız insanların da bir hayatı, bir duygusu, bu dünyada bir amacı olduğunu çok güzel anlatıyor. Kitap gerçekten çok güzel Savaş ve Barıştan sonra okuduğum en güzel kitap olabilir(Suç ve Ceza'yı daha okumadım). Maria niçin yanımda değilsin? Ah Raif ah keşke sen yanına gitseydin ben bile anlamıştım yakında öğreneceksin dediğinde ha*i*e olduğunu.