10/10
·288 syf.··
Beğendi
·
2020 1. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 03 Mayıs 2020 18:15
Daha başlar başlamaz ilk satırlardan kitabın kalitesi kendini belli etmeye başlıyor. Giriş paragrafı en başta hoşgeldin mahiyetinde harika bir karşılama yapıyor. Sadece ilk paragraf mı peki? Hayır tabii ki, bütün bölümlerin ilk paragrafları özenerek yazılmış, planlayarak cümleler kurulmuş mu desem, ya da kalemin ve bileğin gücü dersem daha doğru olur. Giriş paragrafları tam not aldı şahsen benden ve tasvirlere de ayrıca bayıldım. Betimleme seven biri olarak okumama bal kaymak ekledi diyebilirim. Alelade bir anlatım değil, kesinlikle yazmayı seven bir insanın gönlünü ve aklını katarak yazdığı satırlar. Yazarın kendine has bir anlatımı var, bildiğim kadarıyla ilk romanı ama ilk yazma tecrübesi değil. Başka kitapları da var yayımlanmış ve onları da okumaya başladım. Hazal'ın hikayesi, yani mavi vosvoslu kızın hikayesi öyle sıradan bir hikaye değil. Ümit Bey olsun, baş karakterin anne babası olsun çok güzel kurgulanmış kişiler. Hazal'ın mesleği gereği edebiyat konusunda bazı bilgiler de edinmedim dersem yalan olur. Hazal'ın yaşadığı bazı şeyleri aynen yaşadığım için kendimi gördüğüm satırlar oldu. Kitap okuma alışkanlığımız gereği ilk önce varsa yazar hakkında bilgileri okuyoruz, özellikle klasiklerde çok hayret ettiğim yaşam öyküleriyle karşılaştım, işte baş karakterimizin hissettiklerine benzer duygular burada yaşandı. Kitapların değeri nedir? Nasıl olur gibi sorular da yok değil. Şiirle ilgili ise çok zayıf biri olduğumdan olsa gerek çok daha fazla faydalandım diyebilirim. Ayrıca not ettiğim şeyler var ve meraktan beş günde bitirmiş olsam da kitabı en az bir kez (ki fazlası olacaktır) daha okuyacağımı şimdiden biliyorum. Üzerinde durup düşündüren cümleler çok fazla, yazara ve emeğine haksızlık olmayacağını bilsem her sayfadan birden fazla alıntı alır paylaşırdım. (Laf aramızda bunu yapmamak için kendimi çok frenledim.) Yeni şeyler öğrendim ve çok farklı bakış açısına sebebiyet veren düşüncelere düştüğüm yerler birden fazla. Elbette bu biz okurların donanımıyla bağlantılı bir durum. Çok bilgili ve çok fazla kitap okumuş ve yılların birikimine sahip kişiler belki benimle aynı hissiyatı paylaşamaz, bu ancak böyle okurların kitabı okuduklarında vakıf olabileceğimiz bir gerçek, şimdi ne desem yanlış olur. Fakat bana hitap eden dolu dolu bir kitap, çok sevdiklerimin arasında yerini sağlama aldığını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Çok geçmeden tekrar okuyup, çok beğendiğim yerlerde uzun molalar verip, düşünme seanslarımı gerçekleştireceğim. Ayrıca bilmediğim yeni kelimeler bir düzineden fazla ve bu da çok güzel bir lezzet kattı şahsıma. Bunu da belirtmeden geçmek olmazdı. Hazal'ın hikayesi düşündüğüm gibi ilerlemedi, azıcık tahmin eder gibi olsam da arada, hiç ummadığın şekilde gelişti. Çok farklı yönden bakmamı sağladı, başka başka sorulara vesile oldu. Büyük olasılıkla yazarın amaçladığı şeylerden biri de buydu ve başarıları olduğu da bir gerçek. Vosvosların hikayesini de öğrenmiş oldum ve ne zaman yolda denk gelsem artık bana çağrıştırdıkları ilk şey bu kitap ve Hazal'ın hikayesi olacaktır. Az önce son satırları okudum ve çok bir şey açık etmeden yine hiç beklemediğim şekilde gelişti ve bunun dışında başka bir son olsaydı şu anda gülümsediğim gibi bir çehreye sebep olur muydu diye soruyorum kendime.. Ve hayır, kesinlikle çok şahane bir son oldu kanaatine varıyorum. İlk roman olması ve oldukça güzel bir seviye yakaladığnı düşürsek bu yazarın ismini daha çok duyacak gibiyiz. Gururla; işte ben bu yazarla aynı yıllarda yaşadım ve yazdıklarını severek takip ettim, okudum dediklerimden oldu, olacaktır. Yazarın eline emeğine sağlık olsun, Hazal'ın güzel hikayesinde satır satır adımlayarak okudum. Ve bitirip kapağını kapattıktan sonra, uyandırdığı o güzel hissiyatı hiç unutmayacağım. İyi ki aldım ve iyi ki okudum. Bundan sonra okuyacak olanlara da şimdiden keyifli okumalar diliyorum. M. G.
Mavi Vosvoslu KızFadi Kılıçzade · Uyanış Yayınevi · 201832 okunma
·
20 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.