·56 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Mayıs 2020 05:13 Kısa fakat oldukça etkileyici ve akıcı...
Bir Zweig' i çok seven bir okur olarak en beğendiğim kitabı bu oldu. Başkahramanımız Virata, tüm kitap boyunca sizin kendinizi bir çok konuda sorgulamanıza neden oluyor. Özgürlük, hak, adalet, suç, günah vb. birçok konuda kendinizi sorgulayacak benliğinizde yolculuğa çıkacaksınız. Bitirdiğinizde derin bir nefes alıp kendinizi Virata yerine koyup bir süre tavana bakarak olanları sindirmeye çalışacaksınız. Kitabın bana en çok dokunan noktası"Eylemsizlikte bir eylemdir." sözü oldu. Yani hiçbir şey yapmadan kendi kabuğunuza çekilseniz, kimseyle görüşmeden bir dağ başında yapayalnız yaşasanız bile bir şey yapmış oluyorsunuz aslında. O zaman asıl özgürlük birilerinin boyunduruğu altında size söyleneni yapmak mıdır? bunu bir düşünmek gerek. Bir çırpıda okunan bu kitabı bitirdiğinizde şimdiye kadar bilmediği ne tür eylemlere neden olduğunu düşünmeden edemiyorsunuz!