Kendimle ve yaşadığım hayatla ilgili ciddi sorgulamalarımın olduğu bir dönemde tamamen tesadüfi bir sekilde elime alıp okumaya başladığım bir kitap oldu. Öncelikle şunu söylemeliyim ki son zamanlarda Azra Kohenle ilgili yapılan olumsuz yorumları bir kenara bırakarak hatta okuduğum ilk ve tek kitabıyla bana güzel şeyler kattığı için minnettar olduğumu söyleyip kitapla ilgili olumsuz bir yorumumdan bahsetmek istiyorum. Muhtemelen içinde bulunduğumuz sisteme olan öfkesi, gözlerimizi kapadığımız şeylere olan sitemi ve bildiği, bizleride uyarmak istediği herşeyi paylaşmak adına olan coşkusuyla dili biraz hoyrat kullanmış. Okurken buraya nasıl geldik dediğim, anlatmak istediği herseyi verebilmenin heyecanıyla olmalı diye tahmin ettiğim ilgili yada ilgisiz bir cok düşünce bir paragrafa sıkıştırılmış gibi hissettigim yerler oldu. Anlatılmak istenen çok güzel birşey var ama yeri o paragraf değilmis gibi. Ama hemen ardından şunu söylebilirim ki sorgulatmak uyarmak istedigi hersey yeterince gerçek ve harika. İnsan ruhunun potansiyeli, insanın zihninin ulaşabileceklerinin ve basarabileceklerinin uçsuzluğu bucaksızlığı.. Aynı zamanda aynı ruhun ve potansiyelin nasıl bir vahsete ve yıkıma sebep olabileceği gerçeği. Doğanın dengesi ile insanlığın dengesinin bir olduğu. Kitabı okudukça farkettim ki sınırları bu kadar geniş olan düşünce ve yaşama sistemimiz tamamen tüketmek üzerine kurulu ve asıl sorun tükettiğimiz hiçbirşey için yerine koyacak birşeyimizin olmaması. Insan zihninin doğasını ve potansiyelini tamamen yanlış kullanan çok büyük ve tehlikeli bir sistemin parçasıyız. Bu sistemde insan potansiyeli bazen hiçbirşeyi değiştiremeyecek kadar kücük bir parca gibi görünürken aslında sistemi kuran ve yöneten büyük gücünde aynı potansiyel olduğunu farkedemiyoruz. Yani sistemi degiştiremeyecek kadar aciz bir o kadarda sistemi oluşturup yöneten kadar güçlüyüz ve bu secim bizim elimizde. Kitapla ilgili söylenebilecek çok fazla şey var ama okumak isteyenlere net bir şekilde şunu söyleyebilirim. Eğer kitabı açıp hayranlıkla okuyup altını çizecekseniz ki bunu yapacaksınız sonra kitabı kapatıp hayatınıza kaldığı yerden devam edeceksiniz hiç okumayın derim. Ama içinizde var olan dengenin doğaya ve potansiyelinize düşman tarafını bir sekilde alaşağı edip insanı ve doğayı besleyen tarafını ortaya çıkarmak adına küçük dahi olsa bazı adımlar atmaya hazırsanız bu kitap size güzel bir yol arkadaşı olacaktır. Okuyacak olanlara şimdiden güzel vakitler dilerim :)