İrademiz, bizim Kontrolümüzde ve bizden güçlü değil.
10/10
·200 syf.··
2020 45. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 03 Mayıs 2020 14:04
Merhaba sevgili okurlar:) öncelikle genç arkadaşlarımın bu incelememi özellikle okumalarını tavsiye ediyorum, herkese hitap eden kitaplar olduğu gibi zaman, zaman birilerine yada bir kesime hitap eden kitaplarda vardır ve bu kitabımız gençlere hitap ediliyor tabi gençleri çok daha ağırlıklı konu edinmiş ama, bir çok insanın ortak huylarını konu edinip eleştirdiği kısımlar da var okuyan herkesin kitapta kendine göre cümleler bulacağına inanıyorum. Biliyorsunuz, bazı şeylerin zamanları vardır örneğin genç yaşımız bizim baharımız en güzel yaşımızdır ama bu yaşta herşeyi yaşamak, dilediğini yapmak herkes ister, ama işte burda devreye irade terbiyesi giriyor, her istediğimiz güzel değildir, her yapmak istediğimiz etik değil. Kısacası güzel yanlışlar da vardır. İşte insanın genç yaşta nefsine, iradesine hakim olması elbette ki muhteşem bir başarı olsa bile bu çok zor bi durumdur çünkü nefis öyle tatlıdır ki insanın ona karsı koyması zordur, ama imkansız değil. Tembelliklerimiz, gevşek düşüncelerimiz hep bizden ve kendimize karşı koyamamaktan geçiyor. Sonuç olarak biz insanız mükemmel değiliz hatalarımız var he hata yapmaya meyilliyiz. Nefsimize, irademize tamamen hakim olmayabiliriz ama bir nebze kontrol altına alabiliriz. İnsan ümitsizlik yaşına vardığı zaman zaten onun için bir şey kalmıyor irademiz daha kontrollüdür nefsimize daha hakim oluruz, ama biz, hedeflerimiz, ideallerimiz eskisi gibi değildir. Geçen geçmiştir kısacası. gençlik insanların en gözde zamanı olduğu için kontrol altına almak güçtür. Tabi irade terbiyesi sadece insanın kendini kontrol etmesi yanlışa dur demesi kendisine hakim olabilmesi demek değildir. Yazar kitabı yazarken insanlar için önemli olan konuları ayrı ayrı başlıklar altında açıklayıp tavsiyede bulunuyor ve bunu asla sıkıcı bir dille değil. Gayet samimi ve keyifli bir şekilde insana aksettirmeye çalışıyor. hayattaki başarılarımız tembelliğimiz, hedef koyupta ulaşamadığımız hedeflerimiz... Arkadaşlar! biz hedef koyuyoruz ama ulaşamıyoruz diye bir şey yok, neden ulaşamıyoruz çünkü tembellikten irademizin sağlam olmayışından, güçlü bir azmimiz olmadığı için, bu hayatta çok sınırlı şeyler imkansızdır. Kendimize koyduğumuz hedefler, idealler amaçlarımız bunlar imkansız değil. Ve insan o idealler doğrultusunda ilerlediği zaman er yada geç varır, yeterki hedeflerimiz ve sağlam bir irademiz olsun. Kitabı okurken yaptığım ve yapacağım bir çok şeyi süzgeçten geçirdim, okuyan ve okuayacak arkadaşlarında bunu yaptığından ve yapacaklarından eminim. Çünkü kitap sizi düşünmeye sorgulamaya sevk ediyor şunu hiç unutmayın irademiz. Nefsimiz davranışlarımız bize ait olan herşey bizim kontrolümüzde ve biz, bize ait olanı nasıl şekillendirmek istersek öyle olur ve öyle devam eder. Önce sağlam bir iradeye sahip olup ve hedefleri belirlemeliyiz ve o yolda yürümeliyiz yaşantınızı yapacaklarınızı ve iradenizi gözden geçirmek isterseniz sizin için mükemmel bir eser diyebilirim. Geç kalmanızı ve ertelemenizi tavsiye etmem. Ve ebeveynlerin yaşı geldiği zaman çocuklarına okutmalarını tavsiye ederim. Keyifle okudum ve bana bir çok şey kattı, anlatımı gayet içten ve samimi, açık anlaşılır bir kitap herkes kitaptan kendine pay çıkarabilir. Yeterki okuyun ve okutturun... Son olarak, sevgiyle ve kitaplarla kalın:)
İrade TerbiyesiJules Payot · Ediz Yayınevi · 201838,5bin okunma
··
1 +1'leme
·
3.674 Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Okumak istediklerim arasında. İncelemeniz de çok başarılı olmuş kaleminize sağlık😌
Ferimahh️
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim, Nurcan hanım. Şimdiden keyifli okumalar diliyorum.
Merhaba ben Münür Raşit çevirisini okuyorum kitabın ama hiçbir şey anlamıyorum bende ki kitap 94 sayfa sizdeki kitap sayfası çok daha fazla. Bu çevirisyle almakla hata mı ettim anlamadım