Bir günde okudum. Ahmet Cemil örnek bir kişi iken belki de o zaman normal sayılan ama şimdi anormal olan bazı durumlar okurken canımı sıktı. Dili oldukça kolay olan Mai ve siyah romanı batılı anlamda ilk roman olma özelliğine sahip. Kız kardeşini sorgusuz sualsiz tanımadığı bir erkekle evlendirip sonra pişman olması belki de günümüzde bile hala ailelerin maruz kaldığı bir durum. Halbuki karakter gayet sakin,bilgili , kibar birisi . İnsan bu karakterde bir kişinin böyle yanlış kararlar vermesine akıl erdiremiyor okurken. Sonrasında arkadaşının kız kardeşine olan sevgisi tamamen kendi kendine gelin güvey olmasi diyebilirim . Kızın hiç haberi bile olmuyor ama kız evlendi diye üzülüyor. Sonunu tahmin edersiniz ki tam bir enkaz ...