1940'lı yıllar diyalektik tasarının oluşturulması çabalarıyla
geçmiştir Kuşkusuz bu çalışmalar film dilinin estetik bir boyut ka-
zanmasını amaçlıyordu. Bu yapılırken gerçekliğin elden kaçırılma-
sı kaygısı yaşanıyordu. Sesin, hareketin dramatik analizin ve sü-
reksiz tanımlamaların uyum çalışmaları bu yıllarda gerçekleştiril-
miştir. Görüntü bir metafora ya da sembole dönüşmek yönünde o-
luşum kazanmaya başlamıştır. Montajda dışavurumculuk 1937 yı-
lı civarında kaybolmaya başlar. Böylece zamanın gerçekliğinin rol
oynamadığı kurgulama biçiminin çerçevesi içindeki Amerikan ko-
medileri zirveye ulaşmıştır. Onun etkilerinin mantığına bağlı ola-
rak, vodvil ve sözcük üzerine kurulu oyunlar sosyolojik bir kapsa-
ma ulaşmıştır