·184 syf.··Beğendi
···Okunma: 10 Mayıs 2020 01:48 İnsan Olmak, Engin Geçtan'ın okuduğum ilk kitabıydı ve kesinlikle son olacağını sanmıyorum. Bu kitabı kendi adıma çok doğru bir zamanda okuduğumu düşünüyorum. Kendi içime döndüğüm, kendimi dinlediğim bu günlerde bu kitap kendimi anlama serüvenimi hızlandırdı diyebilirim. Bir insanın gösterdiği davranışların ardında bilinçdışına itilmiş hangi yaşantı ve duygusal mekanizmaların olabileceği o kadar iyi ele alınmış ki okurken hem kendime hem de çevremdeki insanlara çokça rastlayabildim. Kitap ayrıca toplumsal yapıların ve aile dinamiklerinin çocukluktan yetişkinliğe doğru hayatımızda ne derece önem arz ettiğini güzel aktarmış. Kitabı okurken çeşitli kuramcılara ait görüşlere ve yer yer bunların karşılaştırılması ve harmanlanmasına rastladım. Ama bu kitabı okumak için kuramsal altyapıya ihtiyaç olduğunu da düşünmüyorum, Engin Geçtan kullandığı dilin sadeliği ve işin özünü anlatmasıyla herkese hitap eden bir kitap ortaya koymuş. Kendini anlamak, kendi davranış örüntülerini fark edip bunları değiştirmeye çalışmak elbette çok kolay şeyler değil. Yazarın da dediği gibi "İnsanın kendi içindeki kargaşa toplumsal kargaşadan daha ürkütücüdür." Ama bu kitaptan önce başlattığım ve bu kitapla ivmelenen kendi nevrotik düşüncelerimi fark etme çabalarımla birlikte kaçınma tepkilerimin azaldığını gözlemliyorum. Ve kitaptan tekrar tekrar okuyup düşündüğüm bir cümleyi buraya bırakarak incelememi bitiriyorum: "Bir insanın kaygılarından kurtulabilmesi için tek yol, kendi varoluş sorumluluğunu üstlenebilmesidir."