Ulan gregor samsa seninle beraber bende çok üzüldüm. neler neler fark etmemi sağladın, bu kitaba başlamadan önce baya heyecan ve merak uyandırmıştı bende aslında kısa bir kitap olmasına rağmen hayatın işleyen çarklarından birinin bozulduğunda, anında değiştirilmek zorunda bırakıldığını anlatan "Dönüşüm", kapital düzen karşıtı ve aile kavramı üzerine sorular sormamızı sağlayacak harika bir eser. Karakterleri unuttukça 1-2 senede bir açar tekrar okurum. Her seferinde farklı bir noktayı görmemi sağlar. Günlük olağan sıkıntılarımızın tezahürü olarak gelişen fantastik bir metamorfoz durumu ile ezilmiş bir hayvan betiminin korkutucu bir birleşimi olarak hayatımıza etki etmediğimiz ve dönen dünyaya ayak uyduramadığımız da nasıl dışına itildiğimizi anlıyoruz. okumayanlar için tavsiye edebileceğim kitap iyi okumalar dilerim
#okudumbitti.