Puan vermedi·232 syf.··Beğendi
· * Distopya ve Feminist alanda yazılmış en önemli eserlerden olan, kadın-erkek ilişkisi üzerine, Hitlerin ve faşizmin geleceği üzerine yazılmış eser. Eser 1937 yılında yazılmış ve bu açıdan Hitler daha hayattayken ve faşizmin yeni yükselişe geçtiği dönemde birçok faşist öngürüyü kitapta yansıtmıştır.
** Hitler Tanrı, sınıfsal düzeyde kadınların kastın en alt düzeyinde olduğu, 1984'den aşina olduğumuz aşkın yasak olduğu bir dönem. Din, milliyetçilik, cinsiyet , ataerkil toplumun faşizmle harmanlanması sonucu insan hayatında ne denli canavara dönüştüklerini görürüz.
*** Bir öngürü eseri olan ve Hitlerden 700 sonraki yaşamda eril bir dünya düzenine karşı, kadınların tek amacının üreme olduğu, temel ideoloinin beslediği erkeklerin hakim olduğu vs kadınları ruhsuz hayvan olarak gören, aç bırakıldığı, türlü işkencelere mahkum bırakıldığı totaliter dünya düzeni ve Swastika...
**** Tek tür olarak erkeklere indirgenen dünya düzeninde her Nazi erkeği 30 yaşına gelmeden evlenmek ve tabi ki kadının görevi de erkek çocuk dünyaya getirmektir. Doğan erkek çocuğa bakmağa layım olmadığı düşünüldüğü için erkek çocuk kadından alınır. Kız çocukları ise anneyle kalmaya devam ediyor.
***** Başlıca üç kişi arasında geçen Uçak mühendisi olan Alfred, Şövalye Von Hess, Çiftçi Von Wied. Ana karakter Alfred e göre barbarlık ve cesaretin erkeğin ürünüdür. Diğer karakterlere oranla Nazizime karşı çıkar. Von Hess gizli el yazmaları ele geçirmesinr rağmen fikirleri değişmez herhalde böylesi kendisinr cazip gelir.
****** Yıllarca ismi bile anılmayan ama distopya eserlerine ön ayak olan eser ve yazar mükemmel bir anti faşist , feminen ve ırkçılık karşıtı yapıt... Eserini ilk ortaya koyarken erkek ismi ile yayımlayan yazar ve kadın özgürlüğü üzerine yazan, trajik bir hayat... Mutlaka okuyun...