Okurken üşüdüm
Puan vermedi·250 syf.··
2020 29. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 12 Mayıs 2020 06:52
Bana atanma hediyesi olarak bir zümrem tarafından alınan daha görüntüsünde basım kalitesiyle bile insanın elinden düşüremeyeceğini hissettiren kitap: Hakkâri 'de Bir Mevsim. Kitabı 4 gün gibi makul ve benim için gayet de kısa bir sürede bitirdim. Kitaba başladığımda bu ne kadar farklı bir kitap demiştim ve dikkatimi aşırı çekmişti ki bir oturuşta 60-70 sayfa okumuşum. Sonrasında birkaç arkadaşımla bu kitap üzerine konuşma fırsatı bulmuştum ve bu ilk olumlu izlenimimi onlara da ballandıra ballandıra anlatmıştım. Kitap hem içerik hem de üslup bakımından gerçekten farklı bana göre. Mesela bir tür harmonisi var çünkü kitap birçok türden bariz özellikler taşıyor: biyografi, anı, şiir, roman, fantastik yazı... Yazarın hepsini güzelce bir karışım haline getirmesi de takdire şayan. Bununla birlikte edebiyatın çeşitli üslup özellikleri de mevcut, anjambman gibi... Fütürizm etkisiyle mısra ve kelimelerin bölünmesi gibi mesela. Kapaktaki "Roman" türü yetersiz kalmış "Şiirsel Roman" daha iyi bence :) Muhtevasından bahsedersek: Bir öğretmenin görev yeri olan - kitabın adından da malumumuz- Hakkâri 'deki notlarından bahsediyor. Kitap 2 bölümden oluşuyor. Ben 1.bölümü çok beğendim. Üslubunu, akıcılığını, sürükleyiciliğini, özgünlüğünü... Gayet keyifli ve hoş bulduğum bir bölümdü ama 2.bölüm beni ilk bölüme göre şaşırttı. Genelde kitaplar okuru, baştan biraz zorlar daha sonra olayların veya anlatımın akışına kaptırıveririz kendimizi. Burada ise benim için değişen bir denge var diyebilirim. 2.bölüm, 1.bölümün gölgesinde kalmış. 2.bölümdeki olayın kısır bir döngüye girdiğini hissettim okurken. Aynı yerlerde biraz fazla dolaştık gibi geldi. Sonu tahmin ettiğimden daha muğlâk ve tahmin edilebilir bitti. Tabii şunu da es geçmemek lazım: Bir dert anlatılıyor kitapta!(Derdi olan kitap, sevdirir kendisini.) Üzücü olaylar...Sarsan olaylar... Çocuklar sonra o puslu havayı bir nebze de olsun dağıtıyor. Öğretmen yazarımıza da çocukların iyi geldiğini gördüm okurken.Bana da iyi geldi. Umudumuz çocuklar, yazarın hitabıyla yavrularım(ız). Kitabın asıl yazılma nedenine gelecek olursam okuyunca çok net anlıyorsunuz ama asıl konuyu destekleyen diğer mühim mevzuların ilerleyişi veya neticeleri üzerinde yeterince durulmamış gibi geldi. (Ayrıca kitapta, bir yerde eleştirdiği bir durumun duygu betimlemesi beni çok rahatsız etti.) Hâsılı okuduğum için memnun olduğum, yazarıyla da tanışma fırsatı bulduğum farklı bir kitaptı benim için."
Edebiyat
Hakkari'de Bir MevsimFerit Edgü · Alfa Yayınları · 201913,9bin okunma
·
9 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Harikaaaaa