Puan vermedi·556 syf.··
Beğendi
·
2020 20. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 11 Mayıs 2020 15:40
·
Niye ben daha önce okumadım ki bu kitabı... Nasıl güzel, ince ince işlenmiş bir roman olmuş öyle... Bir Joad ailesinin hikayesi gibi gözükse de 1930 lardaki Büyük Buhran'ın, sanayileşme sonucu toprakları elinden alınan, göç etmeye zorlanan, yoksullaştırılan, binlerce tarım işçisinin kapitalizm etkisi altında "Ben"den "Biz" e geçişin hüzünlü öyküsü...Fakirin daha çok fakirleştiği, zenginin daha çok zenginleştiği California toprakları ... Çaresizlik, tükenmeyen umut, hayatta kalma çabası öyle akıcı anlatılmış ki kitabı adeta yaşıyorsunuz. Kitabı okumadığım zamanlarda bile "Acaba ne yaptılar?" diye düşünmekten kendimi alamadım. Hele o "Anne" karakterinin onurlu davranışları, bütün aileyi bir arada tutma çabası, çocuk psikolojisinden anlayan güçlü yapısı beni gerçekten çok etkiledi... Bence okumayan kalmasın :)
Gazap ÜzümleriJohn Steinbeck · Sel Yayınları · 202045,7bin okunma
·
295 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.