insanlar duyarsızlığa, bencilliğe o kadar alışmış ki onlar tarafından farklı birini gördüklerinde asla sorgulamayarak asla dinlemeyerek direkt deli diyorlar.. kitap bize bu dünyada kimin deli olup olmadığını soruyor.
kitap gerçekten hoş bir kitaptı tekrardan rusların bu yazma işini çok iyi yaptıklarını fark ettim.
ivan dmitric adaletsizliğe karşı çıkarken andrey yefimic acıyı küçümseyerek bunları görmezden geliyor. sonunda yanılıyor ve bunu anladığında her şey için çok geç oluyor. kitaptaki felsefi çatışmalar gerçekten çok güzeldi. tavsiye edilebilecek güzellikte bir kitap.