Puan vermedi·352 syf.····Okunma: 17 Mayıs 2020 19:03 20. Yüzyılın en etkileyici distopyalarından sayılıyor. Uzun süredir kitaplığımda olmasına rağmen nedense okumaya çekindiğim bir kitaptı. 1948 yılında George Orwell tarafından yazılan roman 1984 yılındaki hayali dünyayı ele alıyor. 2. Dünya savaşı sonrası kurulan yeni sisteme Winston Smith’in direnmeye çalıştığını okuyoruz. Kitabın başlarında zorlandığımı söylemeden geçemem.. Hayvan çiftliğini bir çırpıda okuyup bitirmişken bunda aynı akıcılığı göremedim.. (karantina sürecinin etkisi de olabilir.) Ancak 2. Bölüm beni kitaba bağladı, çünkü aslında içinde bulunduğumuz dünyayı anlatıyordu.. bazen durup düşündüm yazar 1948 yılında 2020yi nasıl bu kadar iyi görebildi diye.. kitap içinde 2050lerden bahsediyor.. umarım kitaptaki kadar saldırganlaşmaz insanlık.
hep bi umutla okuyor insan ama sondaki kabulleniş insanı biraz üzüyor. Yine de iyi ki okudum :)
Umarım sadece bir kesimin değil tüm insanların özgür olduğu günleri görürüz.. keyifli okumalar