Kitabı kitapçıya söylediğim zaman görevli kişi gidip çocuk kitapları arasından aldı getirdi. Kitabın çocuk kitabı olduğunu bilmiyordum. Yani kitapçıya giderken HAT’ın klasik bir kitabını alacağımı zannediyordum. Şaşırdım açıkçası...
Kitabı okuyup bitirince ikinci bir şaşkınlık daha oluştu. Arkadaşlar bu kitap tek başına değerlendirilirse; gerek konusu gerek anlatılma şekli olarak çok güzel bir kitap. Fakat çocuk kitabı olarak değerlendirilirse olmamış. Neden olmamış? Bir öğretmen olarak söylüyorum. Bu kitap çocuklar için hele hele lise altı sınıflar için hiç uygun değil. Bu kitabı nasıl çocuk kitabı reyonuna koyarlar aklım almıyor.
Filhakika eğer kitabı normal bir kitap olarak alıp okuyacaklar hemen alıp okusunlar tavsiye ederim. Çocuklarına veya çocuklara almayı düşünenler yakınından dahi geçmesinler.