"Ölmem sana acı verecek olsaydı eğer o zaman ölmezdim" cümlesini kurduran bir aşk... Tutkulu ama kırgın bir aşk... Favori Zweig kitaplarım listesindeki yerini aldı. Bilinmeyen kadının mektubunu okuduğunuz zaman kadının geçen bunca zamanda neler hissettiğini birebir hissedebiliyorsunuz. Zweig'ın anlatımı bu his geçişine yine ve yine olanak sağlamış. Zaten bu sebeple favorim. Yoksa beni ağlatan ve kalbimi şişiren konusuyla acı çekmeyi en iyiler listeme alacak değilim. Evet. Hayatımda ilk defa bir kitapla bu deneyimi yaşıyorum. Basbayağı ağladım. Bu kıvamda bir aşk. His selini bırakıp da alıntı yazamadığım bir kitap. Bir çırpıda okunur. Tüm ısrarcılığımla tavsiyemdir.
Son olarak imzasını atmam gerekirse de "This is love" diyebilirim.