·144 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Mayıs 2020 13:15 Öncelikle kafanızın dingin olduğu bir zaman diliminde okumanız tavsiyedir. Dilinin yalın, durduran, durdurdukça düşündüren imgeler ve bitmeyen cümlelerle sizi içinde sarhoş edeceği muhakkak. Ve kullanmaması da dile ne kadar hakim olduğunun bir delili. Ansımak, alışkısı kargışlamak gibi kelimeleri ilk önce yadırgasak da Bilge KARASU okudukça kullanacağıona has kelime zaman içinde kavrayacaksınızdır, tıpkı Yaşar Kemalin kendine has kelimelerini kanıksadığımız gibi."k" sesinin "ğ" ye dönüşümü de onun eserlerinin bir güzelliği _anmağa, durağa, koparmaya gibi_
Kitapta verilen mesaja gelirsek "insan savunmadığışey için mahkum olmayı göze anlamıyorsa onu savunmuş sayılır mı?" Kitabı okurken düşüncelerini yarınlara bırakmak uğruna açlık orucu tutan insanlar aklıma geldi. O dönemin bir papazı bu dönemin bir mahkumu... İnsanoğlu haksızlık olduğu her dönem bir başkaldırı , kaçış örneği sergiliyorsa ne mutlu ona. Önemli olan ses çıkarabilmek değil mi?