Ne kadar yanlış yapmışım bu ve bunun gibi değerli hatta paha biçilemez eserleri okumamakla. Tek sebebi ortaokulda okuma ödevi olarak verilmesi, benim o zaman anlayamamam ve hep bilinç altımda ilk öğrenim seviyesinde bir kitap olarak kalması. Ne kadar yanlış. Benim gibi düşünenler varsa hatalarından dönsünler. Okurken mest oldum. Çanakkale savaşında Gazi olan bir subayın, Kurtuluş Savaşı sıralarında Anadolu’da bir köye yerleşmesi ve orada yaşananlar konu oluyor. Sadece kurtuluş savaşı değil aynı zamanda bir cehaletle de savaşılmış o dönem. Ne zorluklar yaşanmış, neler yaşamış memleketim diyorsun. Bu toprakların her bir karışını öpmek istiyorsun. Bence okuyun 10/10