Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

84 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
2016 Büyük Mimar Sinan ödülünün sahibi olan Cengiz Bektaş’ın bu kitabı, aynı yılda, Nâzım Hikmet’in 53. ölüm yıl dönümüne özel olarak, YEM yayınevi tarafından, basılmış. Cengiz Bektaş’ı 20 Mart 2020’de kaybettik. Kendisi çok değer verdiğim bir mimarken, aynı zamanda bir mühendis, bir ozan, bir eğitmen ve Evrensel gazetesinde bir yazardı. Cengiz Bektaş, Nâzım Hikmet’in mimari ile ilgili olan bütün düşüncelerini, yazılarını bu eser altında toplamış ve çok doğru noktalara parmak basarak irdelemiş. Önce, Nâzım Hikmet’in sanata genel bakışını irdeliyor yazarımız. Büyük üstadın dizelerinden, satırlarından, alıntılar yapıyor. Nâzım Hikmet, sanata hep bir bütün olarak bakmış ve anlamlarını sorgulamış. Kitapta bulunan bir alıntısında: …ben her sanat eseri için, edebiyat olsun, mimari olsun, musiki olsun, hepsi için şu suali soruyorum. ’Ne demiş? Nasıl demiş?’ Bu iki soruyu birlik halinde soruyorum, öyle bir birlik edası ‘Ne demiş?’ Yani tayin edici unsur bu soru olmak üzere, ne ve nasıl demişi soruyorum. Aldığım karşılığa göre de o sanat eserini kendimce değerlendiriyorum… diyerek bunu belirtmiş. Nâzım Hikmet’in, mimarlığı sadece binalardan ibaret olarak görmediğini, mimariye çok farklı açılardan baktığını, kitapta alıntı olarak kullanılmış bütün satırlarında görebilmek mümkün. Ayrıca, Nâzım Hikmet’ e göre, mimari, bütün güzel sanatları kapsayan bir niteliğe sahip. Mimarisi olmayan bir musiki, resim, edebiyat, kemiksiz, iskeletsiz bir insana benzer cümlesi ile mimarlığın, hem her güzel sanat dalını kapsadığını, hem de her biri için bir zorunluluk olduğunu belirtmiş. Devamı için: mahaledebiyat.com/nazim-hikmetin-...
Nazım Hikmet'in Mimarlığa Bakışı
Nazım Hikmet'in Mimarlığa BakışıCengiz Bektaş · Yapı Endüstri Merkezi Yayınları · 201956 okunma
··
97 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.