Puan vermedi·372 syf.··
2020 30. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 24 Mayıs 2020 21:50
Öncelikle kitaptaki diyalektik tarzını çok sevdim. Öyle olsa nasıl olacaktı böyle oldu nasıl oldu, sorular ve cevaplardan oluşan bir sohbet. Namı diğer Platon yani Eflatun Sokratesin öğrencisidir. Sokrates öldükten sonra yazdığı bu kitapta Sokrates’e devleti anlattırıyor. Maalesef Sokrates yazmayı değil konuşmayı seven bir insanmış, Eflatun yazmamış olsa belki varlığından bile haberimiz olmayacaktı. Şöylede diyebiliriz biz Sokrates’i tanımıyoruz sadece Eflatunun anlattığı Sokrates’i biliyoruz . Kitap M.Ö 300’lü yıllarda geçtiği için dönem hakkında da fikriniz oluyor ki bu müthişti. Devlet ile şahıs arasında kurulan bağlantı da inanılmazdı. Anladım ki insan neyse öyle yönetiliyor. Kitapta hem nasıl olmalı tartışılıyor hem de Demokrasi, zorba yönetimler ya da Oligarşik yönetimler tartışmanın konusu oluyor. Sokrates’in mükemmel devlete giden yolda ortaya attığı sadece iyi olanların çocuk dünyaya getirmesi gibi faşist yönetimlerin ırkçı yaklaşımlarına çanak tutacak bilgilerde var. Yani evet bir tartışma kitabı olabilir bu kitap, bir rehber değil. Beni en çok kitabın sonlarında konuştukları konular etkiledi çünkü başından beri tartışılan bir çok konunun cevabını buralarda alıyorsunuz ve konu ne kadar derin olursa olsun yazar sizi bu bölümlere gelinceye kadar hazırlamış oluyor.
DevletPlaton (Eflatun) · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201932,9bin okunma
·
1 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.