#birkadınınyaşamındanyirmidörtsaat #stefanzweig #kitaptanalıntılar *Davranışların aşırıya kaçtığı anlarda insanın şiddetle gerilen doğası öyle trajik bir ifadeye bürünür ki bunu genellikle ne bir resim ne de bir söz yıldırım düşmesine benzer bir güçle aktarabilir.
*İnsanları mahkum etmektense anlamak beni daha mutlu kılar.
*Değerli olan her zaman için gerçeğin yarısı değil tamamıdır.
*Dış dünyanın cazip araçlarıyla kendini doyurmak isteyen iç dünyanın acı veren boşluğu...
* Düşen insan kendine yardım edeni de kendisi ile birlikte sürüklemekten hoşlanır.
*iç Dünyaya dair tüm sıkıntılardan sıyrılmış cennetteki gibi huzurlu olma uzaklaşma ve kurtulma hali gibi...
* Belli bir amacı olmayan her şey bir yanılgıdan ibarettir.
*Bütün acılar korkaktır, yaşama karşı duyulan aşırı arzu karşısında acı geriler ;çünkü yaşama arzusu Düşüncelerimizde var olan ölüm arzusundan güçlü şekilde bedenimizin her zerresinde mevcuttur.
#türkiyeişbankasıyayınları #modernklasiklerdizisi