10/10
·304 syf.··
Beğendi
·
2020 26. kitabı
Kafkayi; yazdıklarını, anlamaya çalışmak derin bir çaba gerektirir. Büyük bir mücadeleye girişirsin anlamlandırmak için, anlamadikca hirslanirsin, ağır gelir yorulur, öfkelenirsin, huzursuz olursun. Anlayamadikca soversin, anlayınca övecegin yazara; İşte bunları hissediyorsanız dönüşümün ilk evresini yasiyorsunuzdur. Artık böceğe dönüşmeye hazirsinizdir. Yada pes edersin kitabı bırakıp,insan olarak yaşamaya devam edersin. Kitabı ikinci kez derin inceleme yaparak okudum. Buradaki incelemelerede göz attım, atmaz olaydım. Yazarın yazarligindan şüphe eden mi dersin, kitabı saçma bulan mı, sıkıcı anlamsız bulan mı dersin. vs. vs. hepsi mevcut. Adamın kitabı yüzlerce dile çevrilmiş, milyonlarca okunmuş, hukuk fakültelerinde ders olarak anlatılmış, ünlü yazarlar tarafından ölümsüz eser olarak kabul edilmiş, siyaset kuramcilari tarafından vazgeçilmez olarak kabul edilmiş, yüzlerce makale yazılmış, sen gel burda gotunde pireler ucusarak okuduğun kitabı saçma bul. Neymiş kitap bana hitap etmiyor asıl sana hitap ediyor. K. ölmeden önce gördüğü pencereden aşağı sarkan insan silüeti hâlâ içinde bir umudun var olduğunu gösteriyor. İşte o umut tüm insanlığın ortak umudu. Neymiş kitabı bitirdim ortada suç yok çok ankamsiz. Sorun da orda ya en son sorgulanacak şey K. nin davalı mı değil mi olmasidir. Dava kitabında Kafka; insan ruhuna melankolik duygular birakmaz, iğneler batırır, darbeler bırakır, darbelerle sizden başka bir siz yaratır. Kitabı, yazarı anlamayabilirsin bu gayet doğal en iyi eleştirmen, edebiyatçılar bile ilk okuduğunda anlamayabiliyor. Einstein 'a bile tavsiye edildiğinde insan Zihni bu kadar karmaşık değil yorumunu yapmış. Onun içindir dünyanın en çok didiklenen yazarıdır Kafka. Neyse kitaba geçecek olursak, - Adalet sisteminin sorgulanması - yozlaşmış hukuk sistemi - Kanunun kanunsuzlaşmasi - iç sesimizdeki çığlıklar olarak nitelendirebiliriz. Günümüz Türkiyesine bakınca tamda Kafkanin bahsettiği çürümüş sistemi çok net bir şekilde görebiliyoruz. Otoritenin adalete hukmetmesi, yasalara göre suçlaması olmayan kişilerin aylarca, yıllarca cezaevlerinde tutuldukları ortada. Kitaptaki karakterlere bakacak olursak. Bay K. ya tutuklu olduğunu söyleyen nöbetçi, bekcilerin uygunsuz davranışları (günümüzde de bir çok işletmede, lokanta, çorbacı da vb yerlerde sülük gibi yapistiklarini görürüz bu memurların, arama yaparken ki saygısızlıklari, hata haberlere çıkmıştı arama yaparken gördüğü altını çalmaya çalışan memur arkadaş vardı.) Sonra bunlar K. nin şikayetiyle dayak yerler. Dayak yenlerden biri diğerine yakalanmasaydik dayakçı biz olabilirdik der. Mizahsenik durum, Sistem o kadar çürumüstur. şöyle bişey vardı bide dikkatimi çeken dayak yiyenlerden birinin adı Franz. yani yazarın gerçek ismi; bazen şikayette bulunsak bile dayak yiyen, suçlu olan biz olabiliriz. Kafka kitabında yozlaşmış mahkeme sistemini, ( kimine göre hayatı mahkeme olarak gören bedenlerinde ki tutsaklar)ele almıştır. Şöyleki Kitabı, karakterleri tüm yaşamimızda, tüm kurumlarda ( okul yasantimizda, ideolojilerde, dinlerde vs.)görebiliriz. Bu kurumların hepsinde çalışan sıradan insanlarız. Mobbing uygulaması, dislanmislik, çaresizlik, özel yaşama müdahale hepsini görmemiz mümkün. Mahkeme salonu, saçma bir ortamda, salon denilmeyecek bir yerde görülen dava, burda K. üstün görünmeye çalışır. Herkesin herşeye üstünlük kurma çabası. Avukat bir dilekçe bile yazamayan avukat, sonuçlanmayan bir davaniz varsa ve eline düşmüşseniz tüccar gibi onun köpeği olursunuz. Amca var davayı K. için düşünmez. Aile yapısına leke surulmemesi için uğraşır.ana karakterlerden biri Ressam kendiyle çelişen çıkarcı bir kişilik. Müdür yardımcısı var pisliğin teki fırsatçı, yerinizden etmeye çalışan. Kadın karakterler güce bağımlı kılmaya çalışan. Kısacası ortada çok güçlü ve degisilmesini istenmeyen bir sistem var güçlü yetkililer bile bunu durduramazlar. Bay K. İçindeki yargiciyi ikna etmek için uğraşır durur. İçimizde, içlerinde " suçlu ilan edilmeden" çıkmayı başarmış kaç kişi vardır? K. Kiliseye gider çünkü iç sesini susturamaz. Kendi hapishanesinden kaçar, özgürleşir. Benim anlatacaklarım anladiklarim bu kadar belki tekrar okuduğumda bahsetmedim çok şey olduğunu farkedecem. İyi okumalar herkese....
DavaFranz Kafka · Ren Kitap · 201863,9bin okunma
·
12 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.