Yaşamımızı gerçekten yaşıyor muyuz ? Yaşamak yerine bir anlam mı yüklemeye çalışıyoruz ? Bu sorularına cevap arayan, ölüme adım adım yaklaşan İvan İlyiç'in hayatını bu romanla öğreniyoruz. İvan İlyiç; yüksek makamların, servetin, şanın, şöhretin olduğu bir yaşamı doğru bularak ona göre yaşar ancak ölümüne yaklaştığı her adımda bunun nasıl boş bir yaşam olduğunu anlamaktadır. Sahi paranın, özentiliğin, üst tabakadan insan olmanın ne önemi vardı ölüm karşısında ? Hayatta İvan gibi olmayıp bu kitapla bir şeylerin farkına varmamız dileğiyle.