Zweig'in duygu geçişi ustası olduğunu düşündüren bir kitap daha... Sekiz yıllık evliliğinden sıkılmış burjuva hayatı süren Irene bir piyanistle görüşmeye başlar. Aşık olup olmadığına emin bile değilken bir parça heyecan ve maceranın peşinde bulur kendini. Kendini piyanistin sevgilisi olarak tanıtan kadınla karşılaşınca tüm dünyası değişir. Bu karşılaşmanın getirdiği korku, evlerine gelen şantaj mektubu ile daha da büyür. Yaşadığı korku Irene'in para ile satın aldığı özgürlüğünü bile yaşamasına engel olur ve öykü sürpriz bir sonla sona erer.
Belirsizlik, pişmanlık ve korkuların bir insanı başkalaştırması daha güzel anlatılamazdı heralde.