9/10
·544 syf.··
Beğendi
·
2020 11. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 26 Mayıs 2020 13:54
Atatürk Çalıkuşu için arkadaşlarına “Biliyor musunuz, dün gece Reşat Nuri Bey’in Çalıkuşu romanını okumaya başladım. Çok beğendim. İhmal edilmiş Anadolu’yu ve genç bir hanım öğretmenin yaşadığı zorlukları ne güzel anlatmış. Bitirince İsmet’e vereceğim, sonra sizler de okuyun.” demiştir. Ve daha sonra ise bu romanı başucundan ayırmadığı söylenmektedir. Reşat Nuri Güntekin bu kitabı 1926 da yazmış.Belki de bu romanı bu kadar sevmem geçmiş zamandan hatıra olarak günümüze gelen şeylere hayranlıkla bakmamdandır. O zamanları öyle güzel anlatmış ki, sanki bir film izler gibiydim… Kitabı okurken, Ferideyle ben de güldüm, onunla birlikte üzüldüm, çoğu yerde ona hak verdim.. Ferideyle o kadar bütünleştim ki.. Kamurana olan aşkını bile hissettim kalbimde. Çalıkuşu en sevdiğim kitaplardan biri oldu, yazarımızın öyle güzel bir dili var ki ilk fırsatta diğer kitaplarını da okumak istiyorum.
ÇalıkuşuReşat Nuri Güntekin · İnkılâp Kitabevi · 2019123,5bin okunma
·
5 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.