Satranç üslubu sade ve akıcı bir kitap..Yolcu gemisinde tamamen rastlantı sonucunda karşılaşan üç kişi arasında arasında geçiyor olay.Nazi döneminde Gestapo tarafından tutuklanmış ve sıra dışı bir sorgulama yöntemine maruz kalmış Dr.B'nin başından geçen olayları anlatıyor.Hitler dönemimde yaşamış bundan oldukça etkilenmiş olan Zweıg bu dönemin insanların duyularını yok ettiğini anlatmak istedigi kitabın her sayfasında farkediliyor.Okunması gereken Zweıg kitaplarından biri olduğunu düşünüyorum..Ayrıca Satranç kitabı yazarımız intihar etmeden önceki tamamladığı son kitabıdır.