Puan vermedi·200 syf.····Okunma: 28 Haziran 2020 13:14 İnsan kapısını kapatınca kötülüğü dışarıda sanır, kendini sorgulamak ağır gelir, suçlarını yükleyip yeni günahlara yer açmak için bir günah keçisine ihtiyaç duyar.
Tüm dünyanın unuttuğu, herkesin nefretini kustuğu ve küçücük dünyasına ördüğü kalın duvarların içine kendini hapseden bir kadın:Adile... Bu kadına karşı acımasız davranışları sebebiyle Allahın lanetini, tüm uğursuzlukları üzerine çeken ve tüm sorumluluğu zavallı kadınla oğluna atma gafletine düşen bir kasaba halkı... Bu acımasızlıkların sağır ve dilsiz bıraktığı bir ahraz oğlan... Kitabı okurken Adile'nin kabuğunu kırmasını, birazcık olsun hayata tutunmaya çalışmasını hissetmeye o kadar ihtiyaç duydum ki. Annesinin aksine, hayata kıyısından köşesinden dahil olmaya çalışan ahraz oğlanı o kadar sevdim ki. Kitap o kadar zengin, şiirsel bir okuma deneyimi sunuyor ki çok usta, tecrübeli bir kalemden çıktığını düşündüm ama genç bir kadın yazar olduğunu görmek ayrıca mutlu etti. Şiddetle tavsiye edilir. Okuduğum en güzel romanlardan biri.