Okuyunca güzel ülkemin neden ve nasıl bu halde olduğunu, daha doğrusu neden birinci dünya ülkeleri seviyesine gelemeyeceğini acı şekilde idrak ettim. Kitabın özeti: Halk talep etmez, boyun eğer ise hiçbir iktidar kendiliğinden gücünü azaltacak hamleler yapmaz.