Genç bir askerin gözünde savaşın korkunçluğunu ve anlamsızlığını anlatan bir roman. Cephede yaşananları tüm çıplaklığıyla anlatmakta ve yaşadığı duyguları canlı bir şekilde ifade etmektedir. Savaşın birilerinin kazancı için diğerlerinin kurban edilmesi olduğunu düşündürüyor. Roman üzerine çok şey söylenebilir ama genç askerin şu sorusu romanın ruhunu yansıtıyor. " Ben hiç görmediğim tanımadığım bir insanı neden ve kimin için öldürüyorum?"