Okumalarımda, olay örgüsünden çok anlatılış biçimine heyecan duyanlardanım.Bu nedenle sonun baştan belli olması okuma heyecanımı kaybettirmedi.Bazı toplumsal gerçekler ve insanoğlunun bananeciliği,kitap boyunca sürdürülen sade anlatıma rağmen sert bir şekilde insanın yüzüne çarpılıyor.
İlk Marquez okumamdı, diğer küçük hacimli kitaplarıyla tanıştıktan sonra Yüzyıllık Yalnızlığı okumak istiyorum.