boris ve arkadi kardeşler sovyetlerin en önemli bilimkurgu yazarları imiş. ama ne yalan söyleyeyim ben bir türlü eserlerinin içine girip kendimi kaptıramadım. sevmeye de çalıştım ama olmadı. tanrı olmak zor iş ise bu konuda bir istisna. insanlık kendi gezegenine benzeyen ama üzerinde yaşayanların karanlık çağlardan öteye gidemediği bir gezegen bulmuş ve o gezegene gözlemciler göndermişler. eserde söz konusu gözlemcilerden birisini takip ediyoruz ve yasak olsa da o karanlık çağdaki aydınları kurtarmaya çalışıyoruz. gerçekten yaratıcı ve güçlü bir hikaye. ayrıca felsefik yanı da kuvvetli bir eser.