Benim için Momo dünyalar iyisi başarının zirvesinde olan bir çocuktur tek özelliği ise kimsesiz ve hiçbir şeysiz olduğuna rağmen iyi bir dinleyici olmasıdır. Belki içinizden herkes dinler veyahutta ben iyi bir dinleyiciyim ne varki bunda diyenleriniz vardir şu bir gerçekki bakmak ve görmek nasil farkliysa dinlemek ve duymakta bambaşka bir seydir .Momoda insanlari dinleyip onlara en güzel tavsiyeleri veren doğru yolu göstersen herkes tarafından sevilen kimsesiz bir çocuktur. Kitapta asıl anlatılmak istenilense zamandır ve bunun için saatler takvim vs. gibi şeyler yapılmıştır aslında bunlar hiç bir şey ifade etmez örneğin öyle anlarimiz vardir, göz açıp kapayıncaya geçer, bazende bir günümüz bir ömür gibi gelir .Çünkü zaman yaşamın kendisidir . Ve yaşamın yeri yürektir. Kötü karakterde olan duman adamlar zaman hırsızlarıdır insanların zamanlarini çakmak için ortaya çıkarlar çünkü insanlar zamanin değerini bilmemektedir. Duman adamlar plan yaparak tüm şehri ele alırlar artik herkes zamandan tasarruf ettiklerini sanarak mutsuz duymaz görmez ve çocuklarından ilgisiz birer toplum olmuştur ki Momo zeki parlak fikirlerinin yaninda Horo Ustasi ve gönderdiği yarım saat öncesini bilen kaplumbağa sayasinde herşeyin üstesinden gelirler. Sindirilerek okunduğunda verilen ince öğütler her insanin ciddiye almasi gerektiği gerçeklerle dolu bir kitaptır. Ve hoşuma giden bir alıntıyı bırakıyorum sizlere... " Zaman tasarruf edeyim derken aslında başka şeylerden tasarruf ettiğinin kimse farkında değildi. Yaşamlarının gittikçe daha zavallı, daha tekdüze ve daha soğuk geçtiğini kavramak istemiyorlardı. Bu gerçeği sadece çocuklar, taa yüreklerinde hissettiler.”
~Sevgilerimle ~ Y.Y