Ortaokulda kısaltılmış halini okuduğum zamandan tam metin halini okuduğum ana kadar bendeki etkisi bambaşka olan bir kitaptır. "Kitap yapıyı öldürecek" der bu kitapta Hugo. Bu ne demektir ve neden çok doğru bir tespittir okuyarak görmeniz için ayrıntı vermiyorum ama Paris sırf Notre Dame için görülmeye değerdi benim için. Sevginin aslında sadece kalple ilgili olması gerekirken biz faniler neden fiziki güzelliğe hayranlıkla aşkı, sevgiyi karıştırırız onu da en çarpıcı veren kitaptır belki de. Hugo her zaman şapka çıkarılası