8/10
·419 syf.··
2020 16. kitabı
·
61 günde okudu
·
Okunma: 14 Temmuz 2020 00:48
Kitabın yazılış biçimiyle yorumuma başlamak istiyorum. İlk başta yazar zaten en büyük bilgiyi *spoiler'ı* veriyor zaten. Ve kitap boyunca da olan olayları bu şekilde anlatıyor. Bu şekilde anlatmasını çok beğendim. Evet Herb Clutter o gün öleceğini bilmiyordu gibisinden cümleler yazarak aslında hikayeyi daha çekici kılmış. Acaba neden ölecek?niye ölecek? kim öldürecek gibi sorular insanın aklında beliriveriyor. Kitabın ilk kısmında Clutter ailesi ve cinayete hazırlık aşamasını anlatmış. İlk bölümü okurken ölüm anını bekler hale geliyorsunuz ama içten içe de artık Clutter ailesini tanıdığınız için korkuyorsunuz da. Çünkü bu kadar iyi insanların başlarına tesadüfi bir nedenden dolayı korkunç bir cinayet gelmesi hayret verici, korkunç ve çok üzücü. Gerçekten okurken kasaba halkı gibi çok üzüldüm. Nancy için. Kenyon için. Anneleri için. Babaları için. Kitabın ikinci bölümünde cinayet işlendikten sonra Dick ve Perry'nin yollara düşmesi ve aile hayatları ile bilgiler öğrenerek katilleri de tanımaya başlıyorsunuz. Sadece yazarın yazma biçimine uymayan tek şey katilleri ele vermedi yani yakalanacaklarını hemen söylemedi bir ara acaba yanlarına mı kalacak diye düşündüm ama yakalandılar. Birde yazar olayları düz bir şekilde anlatmış. Kitabın adına bakınca Grange'nin romanındaki gibi tasvirler bulacağımı düşündüm ama ona göre çok çok sadeydi tabi ama cinayetleri ve katillerin davranışını düşününce de adı çok yerindeydi. Kitabın orta kısımlarında sıkıldım açıkçası ama yakalandıktan sonra mahkeme, ceza vs. konularında yine kitabın akıcılığına kapıldım. Anlam veremediğim şey sadece kim kimi öldürdü oldu çünkü Perry, Dick'in annesi üzülmesin diye cinayetleri üstlendiğini söyledi ama ben sadece Perry'nin işlediğini düşünmüyorum. Dick cinayetleri işlememiş olsa bile suçlu zaten. Kitabın arkasındaki yazı gibi cinayetten kimin sorumlu olduğu konusunda şüpheye düşüyorsunuz. Mahkeme olurken yapılan psikolojik değerlendirmelerde ikisinin aklının yerinde olduğu cinayetleri o bilinçle işledikleri tespit edildi. İtiraf etmeliyim ki Dick değil ama Perry için üzüldüm. Bu hale gelmesinde kitaptaki psikolojik değerlendirme de söylenildiği gibi geçmiş yaşamındaki travmalar etkiliydi. Bence buradaki gizemli kısım Dick'in böyle bir insan olmasıydı. Çünkü Perry gibi yaşamında özellikle geçmişinde ağır travmalar yaşamamıştı ve ailesi iyiydi. Ya şu kitabın sonundaki genç çocuk? İdam yerine müebbet ceza almalılardı bence. İdam çok tartışmalı bir konu. Perry'nin cezayı öğrendiği ve ağladığı anı hiç unutmuyorum acıdım ve üzüldüm. Ama peki o ölen insanlar? Gerçekten çelişkiye düşebiliyorsunuz. Ama çelişki de demek doğru mu bu durumda bilemiyorum. Perry keşke Dick ile arkadaş olmasaydı, Dick keşke Floyd'dan Clutter'larla ilgili bilgileri duymasaydı. Güncelleme: Bazı araştırmalar ile bu olayın gerçekten yaşanmış bir olay olduğunu öğrendim. O zamanlar gazeteci olan Capote bu olayı duyup kasabaya gidiyor ve araştırma yapıyor ve ikisiyle de sık sık görüşüyor. Bu kitabı yazması 5 seneyi bulmuş. Ayrıca bu olayla ilgili çekilmiş film ve belgeseller var. Özellikle 1967 In Cold Blood ve 2005 Capote filmlerini izleyebilirsiniz.
SoğukkanlılıklaTruman Capote · Sel Yayıncılık · 2004971 okunma
·
198 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.