Önsözünde 'yüzyılımızın en zor, en yoğun ve en güzel kitabı' ibaresini görünce anlamakta zorluk çekeceğim bir eserle karşı karşıya olduğumu anladım ve nitekim öyle de oldu. Çok kısa bir eser olmasına rağmen düşünsel manada ciddi bir birikim gerektiriyor. En temel olarak, bize sanat olarak sunulan ve kendini o veçhede ayan eden eserlerin 'ne olduğu', buradan hareketle temsilin aslının yani varlık mefhumunun 'ne olduğu' üzerine nitelikli bir eser. Anladığım yerlerden gerçekten keyif aldım. Sanat ve felsefenin mündemiç hali çok hoşuma gidiyor.