cioran'ın en vasat kitabı diyebiliriz. burukluk ve çürümenin kitabının yanında esamesi okunmaz. açıkçası cioran'ın 2-3 kitabını okuduktan sonra ara vermek gerekiyor. bir noktadan sonra karamsarlığı ergen hezeyanıymış gibi geliyor. hatta samimiyeti kaçıyor.