17. Yy Osmanlı Devletinin başkenti olan Konstantiniye( İstanbul’da ) geçen dönemi masalsı bir şekilde anlatmaya çalışmış güzel bir romandır. Roman daha çok masalsı bir anlatımla sürmekte, öyleki bazı yerler gerçek mi yoksa masal mı diye düşünür ve arada kalırsınız. Yazar Descartes’in düşünüyorum o halde varım sözünü temele alıp kitaba felsefik bir tat katıyor.
Kitap baştan sona bilginin en büyük ibadet olduğunu haliyle kutsallığını ve bilginin doğru kullanıldığında en büyük güç olduğunu masalsı bir şekilde bize göstermiş oluyor. Sık sık merak etmeyen öğrenmeyen kişilere de inceden inceye eleştirilerini yapıyor.
Sokratesin bilgiye dair bir sözüyle bitireyim;
- sadece bir iyi vardır, BİLGİ; ve sadece bir kötü vardır, CEHALET