9/10
·331 syf.··
Beğendi
·
2020 19. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 17 Temmuz 2020 23:24
Sarsıcı bir kitap.Özellikle benim gibi kitapları fazlasıyla içselleştirerek okuyan bir okursanız gerçekten çok etkileyici bulacaksınız.Bu kitabı uzun yıllardır okumak istiyordum ama kısmet coronanın çıktığı dönem okumakmış :) Özellikle kitabın baş kahramanlarının karantinada kaldığı bölümde hayatımızın yakın dönemiyle büyük benzerlikler görmek bazen üpertti. İnsanların birbirini görmediğinde insanlıktan çıkıp hayvanlaştığını hatta çoğu hayvandan bile daha aşağılık davranabildikleri gerçeğini gözüme soktu.Erdem,insaniyet,yardımlaşma gibi kavramların bencilliğin yanında tamamen hiçleşebildiğini gösterdi. Tüm bu karamsarlığın ve kasvetin arasında hiç mi güzel bir şey yoktu diyenler içinse..Vardı tabii ki :) İnsanın ne olursa olsun yaşama güdüsünün çok kuvvetli olduğunu ve bir umudun insanı nasıl ayakta tuttuğunu görebiliyorsunuz.Bir gün gözlerinin açılma ihtimalinin olması bile her türlü pisliğe,kötülüğe karşı dayanma kuvveti verebiliyor. İnsan pek çok bilinmezliği içinde barındıran,karmaşık bir varlık...Bu kitabı okurken bunu çok daha derinden hissediyorsunuz. Son olarak;kitabın filmi de çekilmiş ama okurken bile bazı bölümleri yüreğim zor kaldırmışken izlemeye dayanabilir miyim bilemedim :) Belki aradan biraz zaman geçince... :) Okuyacak olanlara keyifli okumalar dilerim.
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2022132,2bin okunma
·
10 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.