5/10
·384 syf.··
2020 1. kitabı
Overrated overrated overrated overrated overrated overrated overrated overrated overrated overrated 3 kısımda inceleyeceğim 1-Olay örgüsü Olayların tahmin edilebilirliği yüksekti benim için bu yüzden ilginç olmadı. Ancak objektif olursak kitap su gibi gidiyor ve olaylar birbiri ardına sıralanıyor. 2-Karakter Profili Baş karakter gereksiz saf ve her şeye karşı korunmasız. O kadar çok yordu ki beni tüm kitap boyunca. Bir özel gücü olduğu anlaşılınca 50 sayfa boyunca "yok ben değilim, hayır olamam" havalarını okuyoruz ve bu beni gerçekten sıkıyor. Öylesin işte kabul et artık yeter niye okuyoruz biz bu kitabı? Ayrıca karanlıklar efendisiyle tanıştıktan sonra 3 günde aşık oluyor resmen. Hemen dizlerinin bağı çözülüyor. Ben artık bir işlevi olmayan vasıfsız kadın karakter okumak istemiyorum. Biraz güçlü yapın şunları hemen iki erkek gördü diye bu kadar zayıf hale gelmesi o kadar utanç verici ki... Karanlıklar efendisine gelince herkesin aşırı abarttığı ve düştüğü, ölüp bittiği ama aslında hiçbir olayı olmayan bir karakter.Karanlıklar efendisinin kişiliği oldukça sıradan hepimizin bildiği tipik kötü karakter profili İnsanların özellikle yaşıtlarımın neden bu tür insanlara ölüp bittiğini zerre anlamış değilim im tired of the same shit... Genel olarak karakterlerin kişilik çözümlemelerinde de bir olay yok, oldukça yüzeysel yavan karakter tiplemeleri 3- Genel Bakış Başka insanların yorumlarına baktığımda gerçekten gülmeden edemedim. Tabii ki saygım var ve isteyen istediğini düşünmekte özgür, kitabı çok sevmiş de olabilirsiniz buna bir şey demiyorum. Çoğu kişi kitabın çok özgün olduğunu,yazarın çok büyük ve sıradışı bir evren yarattığını söylemiş. Üstüne basa basa özgünlükten bahsetmişler ve türünün bir benzeri olmadığını söylemişler Arkadaşlar okuduğunuz ilk kitap falan mı bu? Bir seyin adını değiştirip farklı bir şekilde sunmak bunu özgün yapmaz. Nedenini bilmiyorum ama avatarla çok benzettim ben bu olayları ve benim için ilgi çekiciliği baya düştü. İster büyücü deyin ister Grisha hepsinin temeli aynı, ayrıca yaratılan evren de oldukça sıradan geldi bana Utanmasalar Tolkien'le falan yarıştıracaklar. Okumadan önce beklentim zaten yoktu o yüzden hayal kırıklığına falan da uğramadım Ortada bu kadar abartılacak ne vardı onu da bilemiyorum doğrusu, bir ara her yer bununla doluydu :(
Gölge ve KemikLeigh Bardugo · Martı Yayınları · 20137,5bin okunma
·
10 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.