4/10
·464 syf.··
2020 106. kitabı
·
20 saatte okudu
·
Okunma: 06 Temmuz 2020 18:09
Herkese merhabalar. Bugün sizlere Patrick Ness’in ismi Kaos Yürüyüşü olan 3 kitaplık bir serinin ilk kitabını yorumlayacağım. Dünyanın sonu gelmiş. Kadınlar sözde bir virüs nedeniyle ölmüş, yaşayanlara da ölecek gözüyle bakılıyor, hayvanlar konuşabiliyor ve bütün erkeklerin aklından geçen her düşüncenin duyulabildiği bir dünyada geçiyor. Kitap Todd isimli ana karakterin ağzından yazılmış. Prentiss isimli sadece erkekler tarafından yönetilen bir kasabada yaşıyor, 13 yaşında erkekliğe adım atacak o zamana kadar kasabada kimse onunla konuşmuyor ve o da gün sayıyor. Bir gün bataklıkta görmemesi gereken bir şey görüyor. Düşüncelerini bastırmaya çalışsa da başarılı olamıyor ve eve gidene kadar birkaç kişiye açık veriyor. Eve geldiğinde koruyucu ailesine durumu söylediğinde bir anda olaylar kopuyor. Todd’un eline bir günlük ve harita vererek kasabadan kaçmasını söylüyorlar. Bin bir zorlukla ikna edilen Todd kaçmaya başladığında başka bir gezegenden gelen bir genç kız ile karşılaşıyor ve olaylar birlikte kaçmalarına neden olacak şekilde gelişiyor. Arkalarında tüm Prentiss erkekleri ve onlar güvenlik bir yer arayışında kovalamaca başlıyor.   Kendime soruyorum; tam benlik bir kitapken ben bu kitabı neden sevemedim? Yazarın daha önce Biz, Ölümlüler ile Son ve Ötesi kitaplarını okumuştum. Çok beğenmiş, kurgularına hayran kalmıştım. Ama bu kitapta bir şeyler eksikti, tam aradığım tadı ve heyecanı alamadım. O yüzden de seriye devam etmeden burada yollarımızı ayırıyoruz.  
Umut BıçağıPatrick Ness · Yabancı Yayınları · 2018591 okunma
·
76 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.