ÖLÜM BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ
Yine bir Saramago ve yine bilinmeyen bir ülke. Bir yılbaşı gecesinin ardından ülkede beklenmedik bir şey olur . Artık ölüm gitmiştir . Kimse ölmemiş en feci kazaların sonucunda dahi insanlar yaşam ile ölüm arasındaki bir yerde beklemektedir. E tabi ölümsüz olmak ilk başlarda mükemmel bir his yaratmıştır. Ancak zamanla ülkede sosyal ekonomik ve siyasi bir takım karışıklıklar çıkmaktadır. İnsanlar bir gece vakti en yakınlarını ölüme kavuşturmak için patika yollardan geçmişler, hastaneler ölmeyen hastalarını ailelerinin sorumluluğuna bırakmıştır. Derken ölüm yine devreye girer . Ancak bu kez daha sistematik bir şekilde yol alır . O değil de kitabın sonu beni çok şaşırttı . Ah be ölüm :) ah be