.uzun zaman önce okuduğum ancak şimdi yorumunu birakabildigim aşkın en güzel şekilde ifade edildiği ama okurken etik değerleri bir kenara bırakip sadece aşkın betimlemesini hissetmek için okunabilir bir kitap .
.
.kitap Kafka'nin çevirmeni olan Milena' ya yazdığı dostlukla başlayıp aşka dönüşen duyguları ifade eden mektuplardan oluşuyor . Milena' nin izni olmadığından onun vermiş olduğu cevaplar yok bu yüzden yer yer kopukluklar yasanabiliyor
.ifadeleri hayranlıkla okuyup ,o sevgiyi yüreğimde hissettim ve bir kaç kez görülen veya hiç görülmeyen birine böylesi duyguların yazilmasina gıptayla baktım
.kitap içinde hem aşkın en duru hem de en yasak halini barindirdigindan sizi Freud 'un id ve süper ego kavramları arasında getirip götürüyor diyebilirim.malesef gönül kapısının tokmağı kişinin isteğine göre acilmadigindan işte böylesi eserler ortaya çıkabiliyor
.çok yerde alıntısı yapılan ,özel bir kitap ...şimdiki watsap konuşmalarına baktığmda "iletilmeyen mesaj " a sabredemeyen bir neslin günlerce mektup bekleyen birini de anlayabileceğini çok fazla düşünmüyorum ama yine de aşkı nazikçe yaşamak konusunda ümitli olmak istiyorum
. Alıntı paylaşacak olursam tam olarak böyle düşünüyorum dediğim bölümü buraya bırakmak isterim :
."Her şeye rağmen, mutluluktan ölünebiliyorsa, o zaman kesinlikle bu şekilde öleceğim. Ayrıca, ölüm döşeğindeki birisi, mutluluk sayesinde hayata tutunabiliyorsa o zaman ben de hayatta kalacağım."
.
.bu kitabın basımını gerceklestiren @panamayayincilik a ve yüreğindeki hisleri kaleme dökerek geleceğe nadide bir eser bırakan #franzkafka
Ya teşekkürler .
.
.
.
.
.
.#kafka
#kafkaokur #milenayamektuplar
#milena #prag #kitaphanim #kitaptavsiye#ask
.
.
.